torsdag 14. juli 2011

Gule sokker for kalde sommerdager



Regnet øser virkelig ned i Tromsø for tiden. Hva er mer koselig enn å sitte inne i sofaen og se ut på det? I mangel på solskinn fant jeg fram et knallgult og uidentifiserbart garnnøste i restekurven, som jeg strikket disse herlige sokkene av. Når jeg tenker meg om stammer garnet fra en gang i jobbsammenheng jeg farget garn med naturmaterialer. Denne gule fargen får man ved å farge garnet med bjørkeblader. Dessverre kommer ikke fargen helt fram her, det er ikke  lett å ta bilder når det er så grått og mørkt ute.

Når sokkene var ferdig strikket, sydde jeg i tillegg på en rand med stoff øverst, av et gammelt sengetøy i gult og oransj som passet perfekt. Dessverre var det bare (såvidt) nok garn til å lage sokkene i barnestørrelse, så jeg får heller ut på jakt etter mer gult garn sånn at jeg får et par selv. Her i Nord-Norge får man alltids bruk for ullsokker på sommeren óg - det er bare sånn det er. Da er det ikke en ulempe at man blir glade av å se på dem.




3 kommentarer:

  1. Hei! Gratulerer med ny blogg:) Ser veldig bra ut! Vi fikk gaven ja, tuuuusen takk! Gaven din er straks på tur, etter ulike forsinkelser:) Håper dere har det fint. Vi nyter dagene som nygifte:)

    SvarSlett
  2. Så koselig at du fant fram hit, og e blitt følger :) og ikke minst: GRATULERER som ekte gift kjerringemne!! Nu e det bare å hive sæ rundt og lage saker til gubben og oppdatere bloggen :D Glede mæ til post!

    SvarSlett
  3. Hvor godt at du skrev på min Give Away, så jeg kunen finde frem til dig - glæder mig til at følge med :o) ELSKER disse strømper, de er så fine! Kh Lisbeth

    SvarSlett