onsdag 3. august 2011

Gule sokker nok en gang


Mens man moter seg opp til større prosjekter, er sokker - eller ullæsta som vi sier her nord - noe jeg kan hive meg rundt med uten å tenke. Heldigvis lider jeg ikke av den velkjente angsten for sokk-nummer-to-syndromet, så det blir strikket en del sokkepar her i huset.

Det er jo fortsatt sommer, og gult er jo fortsatt kult, så denne gangen ble det et par gul-og hvitstripete sokker i voksenstørrelse. Garnet som er brukt er fortsatt restegarn av ukjent sort. Det føles som en aldri så liten seier hver gang jeg lager noe fint av restegarn, som ellers hoper seg opp overalt. Noe sier meg at den kampen fortsetter en stund til, skal jeg dømme av kurvene med garn på hobbyrommet mitt.

Denne gangen skal jeg skynde meg å skrive ned oppskriften, slik at jeg ikke mister den (som jeg dessverre har gjort med de forrige gule sokkene). Blir til å legge ut fremgangsmåte her etter hvert.


1 kommentar:

  1. DIGGER dem! Er både stripe-fan og gul-fan så dette ble midt i blinken for meg :)

    SvarSlett