onsdag 7. september 2011

Striper på overtid



Her er man på overtid, og bruker tiden blant annet til drikking av bringebærblad-te og strikking. Har funnet ut at det går mye i striper for tiden. Siste impulsive prosjekt er også i striper. Har nemlig begynt på en gammel favoritt fra Nøstebarn - babygenser i verdens deiligste garn av silke og alpakka. Oppdatering kommer når den er ferdig. 

Det stripete kruset på bildet er også en gammel favoritt, og kommer i par sammen med et tilsvarende krus bare med gul innside. Synes de ligner på arbeider fra Grete Prytz Kittelsen. I virkeligheten stammer de fra Unicef, og heter noe sånt som "Sol og Måne"-krus husker jeg ikke helt feil. Skulle gjerne hatt flere, men kan ikke finne dem lenger på nettbutikken til Unicef.

Visste dere forresten at striper er et gammelt symbol brukt i strikking? En stripe kunne for eksempel symbolisere en ledesnor som viste vei gjennom livet, eller stien som viser vei gjennom skogen. Liker striper, jeg :) Men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt lei. Kanskje på tide å bytte ut striper og lyseblått med skikkelig sterke farger og herlige mønstre, som for eksempel et herlig sengetrekk fra det glade 70-tallet? 

Etter min opprinnelige plan skulle nemlig helga brukes til stoffjakt på Fiinloppis her i byen, men i stedet skal jeg nok sannsynligvis avslutte mitt 9-måneders-prosjekt i stedet :) Ikke ille bare det! Så får dere andre flinke bloggere der ute fortsette å inspirere oss med fine farger og kul søm. Jeg gleder meg i hvertfall til helga :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar