mandag 9. april 2012

På pinnene





Utrolig vanskelig å få frem rett fargenyanse. Egentlig er garnet lysere enn disse bildene viser. 

Litt strikking har det blitt i påsken. Her er en oppdatering på hva som finnes på mine pinner for tiden. Jeg holder på med en jakke som skal bli til storpia. Før påske var jeg på nærmeste garnbutikk og fant et skikkelig fint garn - eller egentlig var det fargen på det som fanget meg først; en slags lyseblå/dueblå som jeg så for meg kunne bli en fin jakke. Dessverre har jeg ikke klart å få frem rett nyanse på bildene, fargen er lysere i virkeligheten. Garnet er Alpaka premium fra Schachenmayr.

Denne gangen har jeg kastet meg ut i det og strikker etter eget mønster - eller egentlig etter eget hode, mønsteret er forsåvidt ikke laget enda, men skrives ned etterhvert som jeg strikker. En idé om hvordan det endelige resultatet skal se ut har jeg likevel. Jakken skal bli ganske enkel, med detaljer i perlestrikk og ellers rettstrikk. Jakken skal strikkes med raglanfelling. 

Så gjenstår det å se om jeg kommer i mål, og i hvilken stand den ferdige jakken blir. Foreløpig ser det fint ut. Går greit når man har mottakeren tilgjengelig for hyppige målinger. Men det tar litt ekstra tid å strikke uten mønster.

Ferdig resultat skrytes av etterhvert...når jeg har fått kjøpt inn flere nøster (som jeg selvsagt gikk tom for midt i påska :)

Hvor mange nøster pleier dere å kjøpe forresten? Hvis dere ser et fint garn som dere må ha, men ikke har tiltenkt et prosjekt til det enda? Det der er et evig spørsmål for meg. Man vil jo ikke slippe opp for garn hvis man er begynt på et fint prosjekt, og kanskje risikere at hele garnet ikke er å få tak i lenger......

I'm currently knitting a jacket for my daughter, using my own pattern. I'm excited to see the finished result. Love the yarn Alpaka Premium from Schachenmayr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar